7 مانع برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار

55 2539 7 مانع برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار

موفقیت

رسیدن به خوب یت تمرکز بیش از اندازه روی کسب و کار، آن در زمان ی که به فکر افزایش هستید،دور از انتظار نیست به شرطی که بتوان از برخي عادت های غلط دوری کرده آنها را مدیریت بکنید .

راههای رسیدن به خوب یت در کسب و کار

ممکن است این عبارت را شنیده باشید که «۸۰ درصد از خوب یت های شما ناشی از فقط ۲۰ درصد از همه تلاش هایتان است.» عبارت ی فوق به روشنی این موضوع را بیان می نماید که ۸۰ درصد از کار هایی که ما جهت رسیدن به خوب یت انجام می دهیم ارزش پایینی دارند و به نوعی بیهوده هدر می روند.

در این مقاله قصد داریم ۷ مورد از این کار ها که همان عادت های کش می باشند را به شما معرفی کنیم تا شما هر چه زودتر از شر آن ها خلاص شوید.چنانچه می خواهید خوب یت زیادتری به دست آورید، دو راه پیش رو دارید که یکی از آن ها بدست آوردن زمان بیشتر در طول روز است و دیگری حذف کار های گیری است که در طول روز انجام می دهید. مساله اما اینجاست که بیشتر این کار های غیرمفید خیلی زود تبدیل به عادتی در زندگی ما می شوند ما بدون اینکه حتی متوجه باشیم در حال انجام آن ها هستیم بدون هیچ فکری ممکن است هر روز مرتب آن ها را انجام می دهیم.
زمانی که شما آن کار های غیر مفید را از زندگی ریشه کن بکنید و جای آن را با همان ۲۰ درصد از کار هایی که می توانند شما را بیش از این به خوب یت برسانند بپردازید قطعا چیزی شبیه به معجزه را تجربه خواهید کرد و ممکن است دیگر پیش خود نگویید که ۲۴ ساعت برای یک روز وقت بسیار زیاد کمی است. ممکن است هنوز هم متوجه این عادت ها نشده باشید یا به غیر مفید بودن آن ها ایمان نیاورده باشید، پس در ادامه همچنان با ما همراه باشید تا ۷ مورد از مهم ترین آن ها را با تحلیل کنیم.
۱٫ «نه» نگفتن

موارد بسياري در زمان کار پیش می آیند که قصد دارند لحظات، دقایق یا حتی ساعاتی از وقت مهم شما را صرف خود کنند تا به کار هایی مشغول شوید که از بهره وری شما می کاهد و زمان تمام شدن پروژه شما را با تاخیر مواجه می نماید . یکی از عادات بدی که می تواند زمان بسیار زیاد ی از شما بگیرد همواره بله گفتن یا هیچزمان نه نگفتن است، سعی بکنید خیلی راحت با دلایل قانع کننده به خود یا شخص دیگری که از شما انجام کاری نامرتبط به پروژه ای که در حال کار روی آن هستید «نه» بگویید.

۲٫ انجام تمام کار ها با هم

بسياري از افراد حتی با دانستن اینکه در آن کار بهترین نیستند می توانند آن وظیفه را به شخصی بسپارند که در آن زمینه تخصص دارد، اصرار می کنند که تمام کار ها را می بایست خودشان به سرانجام برسانند. این عادت می تواند زیاد ی که به راحتی می تواند صرف کار های خیلی مهم شود را از شما بگیرد، به جای آن کاری که می دانید در آن بهترین نیستید را به شخصی دیگری در تیم خود یا دستیار بسپارید و خودتان روی مسولیت های خیلی مهم تری که نیاز به توجه زیادتری دارند تمرکز بکنید . حتی سعی بکنید تسک هایی ریزی که شخص دیگری می تواند انجام دهد را به دیگران بسپارید و روی کار های مهم تمرکز بکنید یا اینکه آن کار های ریز را در آزاد انجام دهید.

۳٫ نا مرتب بودن

کار کردن در محیطی که نظمی در آن وجود ندارد و تمام چیز در جایی افتاده که در مواقع لزوم دسترس و نگرانی ی سریعی به آن وجود ندارد می تواند زمان بسياري از شما را هدر دهد. نمونه این نامنظمی ها را می توان نا مرتب بودن برگه های مورد نیاز مهم، پرسش کردن دائم اطلاعات کلیدی مهم همچنین فراموش کردن انجام وظایف تا لحظات انتها همگی مثال هایی هستند که با کمی نظم می توان از اتفاق افتادن آن ها حسابی پیش گیری کرد.

۴٫ حواس پرتی های دائمی

در محیطی کار می بکنید که عوامل بسیار زیاد ی می توانند باعث حواس پرتی شوند؟ یکی از مطالعاتی که اخیرا منتشر شده، نشان می دهد که حواس کارمندان هر ۱۱ دقیقه کاملا پرت می شود. با این حواسی که نمی تواند تمرکز بالای خود را حتی بعد از ۱۱ دقیقه هم نگه دارد، تعجبی ندارد که هیچ کاری با آن شکل مطلوب انجام نشود. در مورد عادت هایی فکر بکنید که هر روز با انجام آن ها همکاران را دعوت می بکنید تا حواس شما را پرت کنند، از ارسال یک پیام کوتاه سریع برای چک کردن ایمیل ها، در حالی که سعی دارید به صورت کامل روی موضوع دیگری خود تمرکز بکنید .

کم کردن عادت ها و رفتار هایی که باعث حواس پرتی می شوند یاری می نماید تا روی موضوعاتی که قصد تمرکز و انجام آن ها را دارید، همچنان متمرکز بمانید. سعی بکنید روی تقویم کاری معین بکنید که زمان های کاری بایستی قطعا «مشغول» باشید. اگر در مخصوصی برای محل کار خود دارید آن را ببندید، گوشی را روی حالت سکوت قرار دهید و به افراد دیگر هم زیاد واضح بگویید که در زمان مناسب دیگری با آن ها حرف خواهید کرد.

۵٫ چند وظیفگی

بسیار زیاد ها فکر می کنند زمانی که در حال انجام چندوظیفه با هم هستند بهره وری خیلی بالاتری دارند در حالی که چندوظیفگی فقط می تواند این حس را جهت شما شبیه سازی نماید و در واقع بهره وری شما را پایین تر بیاورد. مغز شما در یک زمان معین تنها می تواند روی وظیفه تمرکز نماید حداکثر بهره وری را نشان دهد. پس تغییر دائم تمرکز مغز بین دو یا چند وظیفه باعث می شود روی هیچ یک از وظایف تمرکزی که لازم است وجود نداشته باشد.

چنانچه فکر می بکنید جزو آن دسته افرادی هستید که فکر می بکنید چندوظیفگی یا همان مولتی تسکینگ را می دانید، خوب است دست از این کار بردارید و متوجه شوید که در حال آسیب زدن به عملکرد خود هستید و زمان خود را هدر می دهید. به جای چنین کاری بر روی وظیفه تمرکز لازم را بگذارید، در مدت زمان معین آن را انجام دهید و پس با خیال آسوده به سمت وظیفه بعدی بروید.

۶٫ عالی خواستن تمام چیز

انجام دادن کار ها به سبکی که کوچکترین نقصی در آنها وجود نداشته باشد به جرات خواسته تمام است. اما عادت به اینکه تمام چیز را تنها عالی بخواهیم بعد از مدتی علاوه بر اینکه آزار دهنده می شود می تواند زمانی خیلی ی از شما بگیرید، چرا که مجبورتان می نماید جهت اینکه یک وظیفه را به میزان عالی برسانید صبر، زحمت زمان زیاد زیادتری صرف بکنید .
در نظر گرفتن میزان بسياري از زمان برای پرفکت کردن یک وظیفه فقط به عقب انداختن قدم های بعدی است که بایستی مرتب با نظم ویِژگزینشه خود برداشته شوند. از همین الان این عادت را از بین ببرید و به جای آن تلاش بکنید وظیفه خود را درجه بهتر کافی برسانید بعد به سمت جلو حرکت بکنید و هیچ وقت در یک وهله توقف کامل نکنید.

۷٫ چک کردن دائم پست الکترونیکی ها

در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۲ درصد از کارمندانی که در ایالات متحده آمریکا مشغول به انجام کار بوده اند اعلام کرده اند که به ایمیل ها تنها بعد از گذشت ۱۵ دقیقه از زمان دریافت آن ها، جواب داده اند. به این میزان ۲۳ درصد از کارمندان دیگر این کشور را اضافه بکنید که صرفا بعد از ۳۰ دقیقا پست الکترونیکی های دریافتی را جواب گفته اند. سوال، واقعا هر چه سریع تر جواب دهیم، خوب است؟ چک کردن دائم ایمیل ها می تواند مدت زمان زیاد ی اهمیت خیلی ی نیز دارد را از ما بگیرد ولی این روند را می توان کنترل کرد.
چنانچه بخواهید عادت جدید و بهتری برای چک کردن پست الکترونیکی ها برای بسازید، می توانید اطلاعیه دهنده های دستگاه های مختلف مثل لپ تاپ، گوشی یا تبلت را به شکلی تنظیم بکنید که در کار روی پروژه های خیلی مهم به صورت دائم شما را با ارسال نوتیفیکیشن از ایمیل نو نگیرند. همين طور می توانید کلاینت های ایمیل خود را به شکلی تنظیم بکنید که در طول روز تنها ۲ یا حداکثر ۳ بار در روز چک کنند. به این شکل و با عادت نو حسابی جهت زمان خریده اید.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “۷ مانع برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
بک لینک