برگه تقلب بازاریابی با رسانه‌های اجتماعی

۱. تلفن‌های همراه و تبلت

پیش‌بینی‌های صورت گرفته بیان می‌کند که تا سال ۲۰۱۷ حدود ۹۰ درصد وبگردی‌ها و مصرف از اینترنت با تلفن همراه و تلفن همراه خواهد بود. پس تا حدود سه سال آینده از هر ۱۰ نفری که از اینترنت مصرف می‌کنند ۹ نفرشان از طریق موبایل یا تبلت به اینترنت دساسترس ی خواهند داشت. پس اینجا با پرسش مهمی روبه‌رو هستیم که وب‌سایت یا منابع آنلاینی که داریم برای مصرف روی تلفن همراه و تبلت بهینه‌سازی شده است یا خیر؟

InternetMarketingFuture برگه تقلب بازاریابی با رسانه‌های اجتماعی
کسب درآمد از اینترنت

درآمد,راهنمای کسب درآمد میلیونی,کسب و کار اینترنتی,کسب درآمد اینترنتی,درآمد اینترنتی,کسب درآمد از اینترنت,کسب درآمد,زپو

شما می‌توانید قالب سایت را واکنش‌گرا یا ریسپانسیو سازید، یعنی روی رایانه وبسایت اصلی دیده شود ی وبسایت روی موبایل باز می‌شود نسخه ویِژگزینشه تلفن همراه نمایش داده شود. این کار مشاهده وبسایت را بر تلفن همراه آسان‌تر می‌سازد. چنانچه از سایت‌سازهای استانداری مثل وردپرس مصرف می‌کنید، پوسته یا قالب‌هایی دارند که این امکان پیش‌بینی شده است.

تغییر با اهمیت دیگر این است که اکثرا ٌ افراد در استفاده از مرورگرها تنبل‌تر می‌شوند و مرورگرها هر روز کم‌رنگ‌تر می‌شوند استفاده از آن‌ها سخت‌تر می‌گردد. این پرسش بیان می‌شود که افراد چگونه از اینترنت مصرف خواهند کرد؟ می‌توان گفت چون افراد به گوشی تلفن همراه تبلت دسترس ی دارند ترجیح می‌دهند از نرم افزار ‌هایی مصرف کنند که اطلاعات لازم را از طریق اینترنت دریافت می‌کند و در قالب یک پروگرام به مخاطب نمایش می‌دهد.

پس اولین تغییر این است که سایت و منابع‌مان را جهت تلفن‌های همراه یا تبلت طراحی کنیم یا کاری کنیم که با آن‌ها سازگار باشد، چون آینده مصرف از اینترنت بر موبایل تبلت خلاصه شده است.
۲. کمتر شدن مقالات متنی

دومین تغییر این است که مقالات متنی روز به روز کمتر خوانده می‌شوند استقبال مردم از مقالات متنی کمتر می‌شود و روز به روز حوصله و تمرکز مردم در اینترنت کمتر می‌شود. پس اگر دو یا سه سال پیش افراد با علاقه یک مطلب چند هزار کلمه‌ای را می‌خواندند، امروزه بعید است که افراد برای چند دقیقه به‌طور پیوسته متن ۱۰۰۰ کلمه‌ای را بخوانند. در نتیجه مقالات روز‌به‌روز کوتاه‌تر می‌شود عکس‌ها جایگزین متن‌ها می‌شوند. مقالات تر اکثرا عکس‌محور می‌شوند تا میزان ممکن از عکس‌هایی استفاده می‌شود که نه‌تنها تزیینی باشد بلکه بخش اصلی مطلب را منتقل نماید مخاطب با دیدن عکس‌ها به محتوا پی ببرد.

همين طور استفاده از اینفوگرافیک‌ها روزبه‌روز مرسوم‌تر می‌شود. در واقع ما به‌جای نوشتن متن مفصل در خصوص اینکه «افراد زمان خود را در اینترنت چگونه سپری می‌کنند؟» می‌توانیم این اطلاعات را در نمودار گرافیکی طراحی کنیم که این نوع گرافیک‌ها که در واقع مطلب ما را بیان می‌کند اینفوگرافیک نام دارد و در واقع با اینروش می‌توانیم در کمی اطلاعات زیاد ی را به مخاطب انتقال دهیم.

پس یکی از مطالبی که می بایست پیش‌بینی کنیم این است که مطالب متنی خودمان را کمتر کنیم و از روش‌های نو تر مثل اینفوگرافیک و عکس‌هایی که خودشان روش می‌دهند مصرف بکنیم.

در مقالات متنی خوبتر است موارد زیر را رعایت کنیم:

۱. کوتاه‌تر کردن مقالات و بندهای متن
۲. استفاده از عکس‌های بیشتر در متن
۳. استفاده از اینفوگرافیک
۳. رسانه‌های اجتماعی تلفن همراه ی

سومین تغییر با اهمیت استفاده از رسانه‌های اجتماعی موبایل ‌ است. این تغییر زیاد بزرگ و جهان ی است که حتی متخصصین اینترنت چنین چیزی را پیش‌بینی نمی‌کردند. رسانه‌ها اجتماعی تلفن همراه ی با سرعتی حیرت‌آور بین مخاطبان محبوب شده حتی رقیبانی جدی مثل فیس‌بوک را دچار دلهره و ترس و وحشت کرده است. نکته جذاب این است که رسانه‌های اجتماعی سنتی روز‌به‌روز در حال افت می باشند که این مورد بدین دلیل است که اکثرا ٌ افراد از موبایل مصرف می‌کنند ترجیح می‌دهد کارها را با موبایل انجام دهند. رسانه‌های اجتماعی موبایل ی ویژگی ها ی خاصی دارند جهت مثال رسانه‌هایی مانند وایبر، لاین، واتس‌آپ که روی گوشی نصب می‌شوند می‌توانند به‌راحتی از روی فهرست مخاطبان گوشی شما دوست ها تان را پیدا کنند آن‌ها را به رسانه اجتماعی اضافه کنند و ارتباط شما با آن‌ها آسان‌تر شود.

ممکن است یکی از اتفاق‌های با اهمیت زیاد در حوزه بازاریابی اینترنتی همین موضوع باشد که در سال‌های آینده یکی از قوی‌ترین رسانه‌های بازاریابی برای کسب‌وکارها، رسانه اجتماعی موبایل خواهد بود. شما می‌توانید در این رسانه‌ها گروه‌هایی را تعریف بکنید افراد بسياري به این گروه‌ها اضافه بکنید و پیامی را به آن‌ها برسانید. در سال‌های آینده اگر اینآموزش جایگزین پست الکترونیکی مارکتینگ نشود حداقل از ایمیل مارکتینگ قدرتمندتر خواهد شد. اما این بدان مفهوم نیست که ایمیل مارکتینگ از رده خارج خواهد شد ولی اگر بخواهیم به افراد در زمان کمتر با سرعت دسدلهره و ترس ی پیدا کنیم از رسانه‌های اجتماعی موبایل ی استفاده خواهیم کرد و اکثرا برنامه فرد دی ‌های موبایل این قابلیت را دارند که دوست ها فیس‌بوک، توییتر دیگر رسانه‌ها را در فهرست رسانه‌های اجتماعی اضافه بکنید و با این افراد در ارتباط باشید و بازاریابی خودتان را از طریق گوشی یا تبلت زیاد مستقیم‌تر و راحت‌تر انجام دهید.
۴. ارتقا محبوبیت ویدیو

چهارمین تغییر خیلی مهم افزایش خیلی زود محبوبیت ویدیو است. روزی سه میلیارد فیلم دیدنی در یوتیوب مشاهده می‌شود. نکته قابل‌توجه این است که اکثرا افرادی که وارد سایت‌های ویدیویی می‌شوند بیش از یک ویدیو را مشاهده می‌کنند. هم اکنون در کشورهای با اینترنت پرسرعت، حدود ۵۰ درصد از جستجوها، جستجوی فیلم جالب است نه مقالات متنی یا عکس! علاقه مردم به آموزش ‌هایی که از طریق ویدیو صورت می‌گیرد روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

پس تغییر عمده‌ای که می بایست در کار سایت‌تان ایجاد بکنید ساختن ویدیوهایی است که به افراد کمک می‌کند مشتری سایت‌تان شوند.

فرض بکنید می‌خواهیدروش تهیه یک کیک شکلاتی را از اینترنت بیابید. آیا ترجیح می‌دهید مقاله ‌ای بیابید که مراحل را به ترتیب شرح می‌دهد یا فیلـم ی که دقیقا نحوه تهیه این کیک را نشان می‌دهد؟

تهیه ویدیوهای کوتاه به هیچ‌وجه کار سخت و پیچیده‌ای نیست. اکثرا تلفن همراه ‌های هوشمند دوربین مناسبی دارند که برای فیلم جذاب ‌برداری کیفیت قابل‌قبولی دارد. همچنین پروگرام ‌های زیاد ی برای ویرایش فیلم دیدنی روی تلفن همراه وجود دارد. شما در چند دقیقه می‌توانید یک ویدیو تولید بکنید و در وب سایت یا رسانه‌های اجتماعی منتشر بکنید .
۵. سنسورهای موبایل

ممکن است جذاب‌ترین تغییر بزرگ در جهان ی اینترنت، اضافه شدن سنسورهای مختلف به موبایل باشد. اکثرا موبایل ‌های هوشمند جدید سنسورهایی دارند که عبارتند از:

۱.شتاب‌سنج
۲. رطوبت‌سنج
۳. دماسنج
۴. تشخیص حالت‌چهره
۵. ضربان قلب
۶. سرعت

وقتی ترکیب موارد بالا را ارزیابی می‌کنیم می‌توان دید که تلفن همراه با این سنسورها می‌تواند تشخیص دهد شما در شرایط بهتر ی قرار دارید یا خیر و آیا این لحظه زمان مناسبی است که روی شما بازاریابی انجام گیرد یا نه؟

آینده بازاریابی اینترنتی در برنامه کاربر دی ‌های تلفن همراه ی خلاصه می‌شود که قبل از اینکه پیام بازاریابی به مشتری ارسال کنند با سنسورهای مختلف شرایط مشتری را نقد خواهند کرد در بهترین زمان و لحظه ممکن در بهترین شرایط ممکن پیام بازاریابی را روی گوشی شما نمایش خواهند کرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگه تقلب بازاریابی با رسانه‌های اجتماعی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
بک لینک