روش های کاهش وزن تا عید نوروز

Nowruz روش های کاهش وزن تا عید نوروز

اخبار ورزشی سیمرغ

چنانچه تصمیم دارید کاهش وزنی چشم گیر داشته باشید لازم نیست قطعا رژیم غذایی سر سختی را بگیرید چرا که در کنار داشتن وزنی مناسب، برخورداری از سلامت بدنی خیلی حائز ارزش است .

بهترین راه جهت کاهش وزن تا عید نوروز:

به گزارش سیمرغ، ویدا بیطرفان کارشناس ابیشتر شدن علوم تغذیه و عضو انجمن تغذیه ایران در مورد بهترین راه برای كم شدن وزن تا عید نوروز می گوید: با تذکر به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی شروع شدن دید بازدیدها، بسياري از افراد سعی بر آن دارند که در فرصت کوتاه باقی مانده به اعضا دلخواه برسند غافل از اینکه داشتن وزنی عادی و اعضا متناسب از ضروریات همیشگی در زندگی همه افراد است داشتن یک نحوه صحیح غذایی حفظ وزن در محدوده سالم می بایست سرلوحه همه ایام باشد.

به همین دلیل برای وزن خاصی را تا عید نوروز هدف قرار ندهید و با توجه به نظرات کارشناس تغذیه خود یک رژیم غذایی مناسب را شروع کرده با انگیزه ادامه دهید و به آن میزان کاهش وزن مناسب‌تان تا ایام عید بسنده بکنید جهت چه که کاهش وزن بیش از میزان استاندار منجر به عوارضی جبران ناپذیر خواهد شد از عبارت بازگشت مجدد وزن، حتی بیشتر از سابق، که کم کردن آن از دوره های رژیم اصلاح ی قبلی بسیار زیاد دشوارتر خواهد بود.

رژیم های غذایی سريع الاثر:

اگر تصمیم دارید کاهش وزنی چشـم گیر داشته باشید لازم نیست قطعا رژیم غذایی سر سختی را بگیرید که منجر به ظهور قحطی انواع کمبودها در بدن شما شود چرا که در کنار داشتن وزنی مناسب، برخورداری از سلامت بدنی خیلی حائز ارزش است . عدم دریافت مواد ضروری بدن منجر به ظهور شرایط قحطی در بدن آسیب به انواع بافت های بدن از عبارت ذخایر کبدی، واکنش های گوارشی اختلالات پوستی می شود. قطعا داشتن موها پوست سالم به اندازه داشتن اعضا زیبا برای شما با اهمیت زیاد است .

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لطفا از رژیم های غذایی چند روزه خودداری بکنید !

ورزش در کنار رژیم اصلاح ی:

ورزش و رژیم غذایی دو عضو جداناپذیر هستند مکمل یکدیگر می باشند . انجام حرکات ورزشی هوازی شبیه پیاده روی تند به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه حداقل ۳ تا ۴ بار در هفته به همه افراد شرایط فیزیکی مناسب توصیه می شود. بدون انجام ورش روند كم شدن وزن شما زیاد نماید خواهد بود. چاقی های موضعی از بزرگترین دغدغه های طرفداران کاهش وزن است . ضروری است بدانید رژیم بازبینی ی صرفا منجر به كم شدن وزن کلی شما می شود به همین دلیل اگر از چاقی عضو خاصی از بدنتان ناراضی هستید قطعا در کنار رژیم غذایی، ورزش مناسب با آن ناحیه از بدن را هم انجام دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سالم‌ترین راه برای کاهش وزن!

توقف رژیم بازبینی ی در طول ایام عید:

متاسفانه توقف در رژیم غذایی یکی از مشکلات بارز در افرادی است که قبل از رسیدن عید شروع به کاهش وزن چشـم گیر می کنند. با توجه به دید و بازدیدهای زیاد نوروزی و غذاهای رنگارنگی که جهت پذیرایی در مهمانی ها استفاده می شوند اکثرا ادامه دادن روند رژیم بازبینی ی در طی ایام نوروزی کاری بس دشوار است در حالی که استمرار در رژیم اصلاح ی ادامه دادن آن بسیار زیاد با اهمیت زیاد است . هر بار که در رژیم غذایی خود شکست بخورید در دفعات بعدی کاهش وزن برای شما دشوارتر خواهد شد.

از طرف دیگر بدن ما برای آماده شدن با شرایط نو نیاز به زمان دارد به همین دلیل روند رژیم ویرایش ی رفته رفته طی جلسات ویزیت متوالی (اکثرا ۱۰ روز یکبار) توسط کارشناس تغذیه شما دشوارتر محدود تر خواهد شد. حتی بعد از دسترس ی به وزن مطلوب نیز رعایت رژیم غذایی تثبیت وزن ضروری است . با توجه به نکات ذکر شده افرادی که كار به رژیم اصلاح ی قبل از شروع تعطیلات می کنند ملزم به رعایت آن در طول زمان تعطیلات و همه مهمانی ها نیز هستند به همین دلیل قبل از شروع رژیم اصلاح ی می بایست عزم را برای طی کردن مسیری نسبتا زیاد تقویت بکنید برای این کار نیازمند پروگرام ریزی زیاد مدت هستید.

چنانچه می خواهید بیشتر بدانید : رژیم غذایی عادی برای تناسب اندام

پیروی از رژیم غذایی تکرار ی در طول ایام عید:

یکی از عوامل با اهمیت در امر رژیم ویرایش ی داشتن تنوع در رژیم غذایی است براي چه که بدن شما بعد از مدتی به رژیم غذایی دوباره تکرار ی جواب نخواهد داد و روند كم شدن وزن مسدود خواهد شد. از طرفی طی دوره رژیم ویرایش ی بررسی فیزیکی وضعیت سلامت ی شما بوسیله کارشناس تغذیه‌تان نیز خیلی ضروری است تا در صورت ظهور کمبود بازبینی هایی تکمیلی تجویز شوند. به همین دلیل قطعا هر ۱۰ الی ۱۴ روز یکبار به همراه رژیم غذایی سابق با کارشناس تغذیه‌تان دیداری داشته باشید.

با تذکر به تعطیلات زیاد مدت نوروزی قطعا در آخرین روزهای سال به آخرین ویزیت خود رفته و رژیم غذایی نوروزیتان را دریافت بکنید بلافاصله بعد از اتمام تعطیلات با وی ملاقات داشته باشید.

از آنجا که بسياري از افراد در طی ایام تعطیل رژیم غذایی را ترک کرده دچار بیشتر شدن وزن می شوند بعد از اتمام تعطیلات انگیزه و روحیه را جهت ادامه از دست می دهد جهت مدتی نسبتا زیاد در کمال ناامیدی رژیم اصلاح ی را فراموش کرده و یا در صورت ادامه کارشناس تغذیه خود را تغییر می دهند. توصیه می شود در چنین وضعیتی با وجود سخت تر شدن شرایط برای شما، نه تنها متخصص را تغییر ندهید بلکه با عزم ای هر چه محکم تر جهت شروعی نو كار بکنید .

روش های غیر اصولی کاهش وزن:

به دنبال راه های فرعی و غیر اصولی از عبارت مصرف انواع داروها و ترکیبات شیمیایی یا گیاهی غیر استاندارد، استفاده از انواع دستگاه های لاغری موضعی به صورت غیر اصولی انواع جراحی های لاغری غیر استاندارد نباشید براي چه که بدن شما نمی تواند همه تغییرات را به یکباره تحمل نماید .

به خود فرصت دهید که با روند آرام كم شدن وزنی مناسب داشته باشید از هرآموزش در زمان مناسب زیر نظر کارشناس مربوطه و به صورت اصولی مصرف بکنید چرا که صرفا رسیدن به وزن مورد نظر طی مدت کوتاه تا عید مدنظر ناست حفظ وزن سلامت ی از ارزش زیادتری برخوردار است .

توصیه های غلط اطرافیان:

دید و بازدید های نوروزی منجر به تبادل اطلاعات زیاد بین افراد می شود. برخي اوقات تجربیات و اطلاعات غیر علمی دیگران می توانند شما را از مسیر صحیح رژیم ویرایش ی‌تان دور نماید به همین دلیل قبل از انجام هر از این تغییرات قطعا با کارشناس تغذیه مشورت بکنید . فراموش نکنید رژیم غذایی هرکس متناسب با نیازهای بدنی وی است به همین دلیل از توصیه کردن رژیم غذاییتان به دیگران یا استفاده از رژیم غذایی آنها اکیدا خودداری بکنید .

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روش های کاهش وزن تا عید نوروز”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
بک لینک