آخرين وضعيت طرح جامع هوشمندسازي معابر كرمانشاه

آخرين وضعيت طرح جامع هوشمندسازي معابر كرمانشاه

XT82025307 70633403 آخرين وضعيت طرح جامع هوشمندسازي معابر كرمانشاه

براساس طرح جامع هوشمندسازي، قرار می باشد معابر، تقاطع ها و همچنین ميادين حادثه‌خيز شهرستان كرمانشاه با هدف كاهش حوادث رانندگي، طي چند مرحله به دوربين هاي هوشمند ثبت تخلف تجهيز شوند.
طي ۲ سال شمسی اخير ۲۴ دوربين نظارت تصويري و همچنین كنترل سرعت در بزرگراه هاي شهرستان كرمانشاه نصب و همچنین اعلام شده كه هدف از آن هم نه درآمدزايي كه اصلاح رفتار ترافيكي شهروندان و مردم شهر می باشد.
دبير شوراي ترافيك استان كرمانشاه در باره علت آماده نشده طرح جامع هوشمند سازي معابر مركز استان گفت: در اين باره ۲ بار با شهرداري كرمانشاه مكاتبه و همچنین چند مرتبه هم به صورت شفاهي پيگيري كرده ايم ولی باید توجه داشت متاسفانه طرح پيشنهادي هنوز آماده نشده و همچنین شهرداري مشكل را گردن پيمانكار مي اندازد.
محسن زاهدي در گفت و همچنین گو با روزنامه نویس و خبرنگار ايرنا اضافه كرد: هنوز زمان آماده شدن و همچنین ارائه طرح به شوراي ترافيك مشخص نيست ولی باید توجه داشت اميدواريم كه تا پايان فصل بهار طرح نهايي و همچنین آماده می شود.
زاهدي گفت كه پيمانكار اين طرح، ستاد اجرايي فرمان امام و پیشوا (ره) می باشد كه اطلاعات كاملي در باره طرح جامع شهرستان، حجم ترددها و همچنین شريان هاي اصلي از شهرداري كرمانشاه دريافت كرده و همچنین طرح پيشنهادي خود را براساس آن هم آماده مي كند.
وي اظهار داشت: توافقات اوليه بين شهرداري به عنوان كارفرما و همچنین شوراي ترافيك به عنوان ناظر با پيمانكار انجام شده و همچنین ما منتظر دريافت طرح پيشنهادي هستيم.

* جزييات طرح جامع هوشمندسازي
دبير شوراي ترافيك استان كرمانشاه در باره اينكه در طرح پيشنهادي پيمانكار چه مسائلي مطرح مي می شود، اظهار كرد: پيمانكار طرف قرارداد، به گفته فني و همچنین اقتصادي جزئيات طرح را ارائه مي دهد؛ به اين معني كه ليست و همچنین قيمت تجهيزات و همچنین زيرساخت هايي را كه براي اجراي طرح مورد بهره بری و استفاده و نیاز ضروری می باشد به همراه قيمت و همچنین مدت پيشنهادي قرارداد اعلام مي كند.
به گفته زاهدي ‘قيمت و همچنین مدت قرارداد با توافق پيمانكار با شهرداري و همچنین شوراي ترافيك تعيين مي می شود ولی باید توجه داشت درصدي (مبلغي) كه پيمانكار مي تواند از ميزان جريمه هاي دريافتي بردارد، در قانون مشخص می باشد و همچنین مابقي دخل و درآمد بايد به خزانه حکومت واريز می شود.’
آنچنان كه وي بيان كرد، قيمت پيشنهادي پيمانكار به دلايلي ممكن می باشد بيشتر از برآورد اوليه باشد؛ مثلا در صورتی که قيمت هر دوربين ۵۰۰ ميليون ريال می باشد، پيمانكار سه برابر آن هم را در نظر بگيرد، با اين استدلال كه ممكن می باشد دوربين ها به هر دليلي خراب شوند يا از كار بيفتند؛ مثل دوربيني كه در بزرگراه جانبازان هدف گلوله تفنگ قرار گرفت.
از نظر زاهدي، هزينه هاي طرح تنها و فقط خريد و همچنین نصب دوربين نيست و همچنین قسمت و بخش اصلي هزينه ها شامل تامين سيستم پشتيباني دوربين ها، نگهداري سيستم و همچنین تهيه شبكه داده و همچنین اتصال آن هم به مركز كنترل ترافيك كشور می باشد زيرا در اين طرح همه كارها توسط رايانه و همچنین ماشين انجام مي می شود.

* چند دوربين و همچنین كجا نصب مي شوند؟
دبير شوراي ترافيك استان كرمانشاه در باره نحوه اطلاع رساني تخلفات نيز گفت: در قرارداد از پيمانكار خواهيم خواست كه تا ۲۴ ساعت بعد از ثبت تخلف، جزئيات آن هم با پيامك به اطلاع راننده رسانده می شود.
وي در پاسخ به اينكه قرار می باشد چه تعداد دوربين و همچنین در چند مكان هايي نصب می شود، عنوان كرد: اين موضوع بعد از تكميل طرح پيمانكار مشخص مي می شود.
بنابر اظهارات زاهدي، در صورتی که طرح طي چند ماه آينده نهايي می شود، امسال مرحله اول اجراي آن هم آغاز مي می شود و همچنین كل طرح در يك بازه زماني چند ساله و همچنین بسته به اولويت ها پياده سازي مي می شود.
به گفته وي، در گام اول طرح، كاهش تلفات و همچنین حوادث منجر به فوت در دستور كار قرار مي گيرد و همچنین طبعا در ابتدا بزرگراه هاي شهرستان كرمانشاه به سامانه هوشمند تجهيز مي شوند.
زاهدي معتقد می باشد كه در حوزه حوادث رانندگي، آنقدر كار نشده كه هر اقدام كوچكي، نتايج موثر و همچنین كاهش محسوس تصادفات و همچنین تلفات رانندگي را به دنبال دارد.
وي مثال مي زند كه ‘ما يك سري نرده وسط بزرگراه هاي شهري كرمانشاه كشيديم و همچنین چند دوربين هم نصب شد كه كار ساده اي بود ولی باید توجه داشت همين حركت طي سال شمسی هاي ۹۲ تا ۹۴ باعث شده كه ۱۰۰ عابر پياده كمتر كشته شوند.’
به گفته سرهنگ غلامرضا اميدي، رئيس پليس راهور استان كرمانشاه ‘نزديك به ۶۰ قسمت و بخش از كشته هاي حوادث ترافيكي استان عابر پياده خواهند بود.’
آمار كشته هاي حوادث رانندگي در استان از ۴۰۰ فرد یا شخص در سال شمسی ۸۷ به ۱۰۸ فرد یا شخص در پايان سال شمسی ۹۳ كاهش يافته و همچنین با ادامه اين روند نزولي، در نيمه نخست ۹۴ هم تصادفات خسارتي و همچنین جرحي ۱۵ قسمت و بخش كاهش داشته می باشد.
حدود ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در استان كرمانشاه در حال تردد می باشد و همچنین سالانه ۳۰ تا ۳۵ هزار خودروي جديد هم وارد استان مي می شود.
شهرستان كرمانشاه حدود يك ميليون فرد یا شخص از جمعيت دو ميليون نفري استان را در خود جاي داده می باشد.
۷۴۴۴/۸۰۶۶

آخرين وضعيت طرح جامع هوشمندسازي معابر كرمانشاه در تاریخ ۷ April 2016 | 12:59 pm نشر یافته شده شده می باشد

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آخرين وضعيت طرح جامع هوشمندسازي معابر كرمانشاه”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوپروب close
بک لینک